Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: Weird DHCP problem

  1. #1
    Mentor
    Join Date
    Jul 2001
    Posts
    1,666

    Weird DHCP problem

    I'm running slack 9.1 and have a network connection setup by DHCP. The problem is that when I boot up, DHCP gives me my IP happily, and I can ping IP's, but DNS isn't set up at all. Resolv.conf is empty. The really odd thing is that if I run
    dhcpcd eth0
    then it all works fine. The nameservers are added to resolv.conf and i'm away. So I'm not too sure what to do.
    Any ideas?
    Cheers
    Chris

  2. #2

    Re:Weird DHCP problem

    Did you try rerunning
    Code:
    netconfig
    ?

  3. #3
    Mentor
    Join Date
    Jul 2001
    Posts
    1,666

    Re:Weird DHCP problem

    Yup, I've run it a couple of times.
    Everything looks fine. rc.inet1.conf is all setup properly, it says to use DHCP for eth0, and has no other settings in there. I haven't altered any of the start up scripts at all, so I really have no idea why its doing this.
    This has only happened since I ran netconfig to force eth0 to use a static IP. I don't need a static IP anymore so switched it back to DHCP, and now its broken.
    Cheers
    CP


  4. #4

    Re:Weird DHCP problem

    Crappy Fix time!
    add dhcpcd eth0
    to rc.local

    Dhcpcd isn't running on that device if it lets you do that, it should say already running or something like that...

  5. #5
    Mentor
    Join Date
    Jul 2001
    Posts
    1,666

    Re:Weird DHCP problem

    Thats what I was thinking... But then I was trying to work out how the hell its getting the IP. I can't see the IP addy written in any config files at all, I've greped for it in /etc and all other subdirs of /etc. This is really confusing the hell out of me. I'd like to fix it properly I thought about the rc.local file, but was really just wondering what could cause htis.
    Cheers
    CP

  6. #6

    Re:Weird DHCP problem

    /etc/dhcpc/dhcpcd-eth0.info

  7. #7
    Mentor
    Join Date
    Jul 2001
    Posts
    1,666

    Re:Weird DHCP problem

    Yeah it is in there, and thats all.

  8. #8
    Mentor
    Join Date
    Jul 2001
    Posts
    1,666

    Re:Weird DHCP problem

    Now this is odd. I haven't done anything to my config, I haven't re-run netconfig, and its working. I have no idea how or why, but I'm not one to argue
    Cheers
    CP

  9. #9

    Re:Weird DHCP problem

    I love that when it happens.

  10. #10
    Mentor
    Join Date
    Jul 2001
    Posts
    1,666

    Re:Weird DHCP problem

    I usually do, but this is really pissing me off. I spent ages trying to fix it. Changed nothing, and now it works! If it happens again I dunno what I'll do

Similar Threads

  1. PXE Server and DHCP Problem
    By forstera in forum Linux - Software, Applications & Programming
    Replies: 0
    Last Post: 04-26-2011, 05:58 AM
  2. Problem with DHCP lease getting full
    By Suhas! in forum Redhat / Fedora
    Replies: 1
    Last Post: 09-01-2007, 06:08 PM
  3. debian install problem with dhcp:
    By S_D_Willie in forum Linux - Hardware, Networking & Security
    Replies: 4
    Last Post: 06-11-2002, 02:00 AM
  4. Cox/dhcp problem
    By Freakazoid in forum Linux - General Topics
    Replies: 10
    Last Post: 04-12-2002, 10:47 AM
  5. Weird smb client problem
    By thayne in forum Linux - Hardware, Networking & Security
    Replies: 2
    Last Post: 03-01-2002, 12:52 AM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •